Publicación:
Professional ethics in postgraduate students from two Mexican universities

dc.creatorNavia Antezana, Cecilia
dc.creatorHirsch Adler, Ana
dc.date2014-12-18
dc.date.accessioned2021-06-03T03:04:41Z
dc.date.available2021-06-03T03:04:41Z
dc.descriptionThis article presents the results of research on professional ethics in two Mexican universities: the National Autonomous University of Mexico, with the research project Professional Ethics, and the Autonomous University of the State of Morelos with the project Professional Ethics in Teacher Training. Both research projects shared significant elements: objectives, theoretical framework, use of postgraduate students as study subjects, an instrument for data collection and methodology of analysis. We found a strong presence of cognitive and ethical skills, although one of the ethical skills, “Providing the best service to society”, received a low percentage. Significant contradictions with regard to the ethical values “Continuing Education”, “Hardworking” and “Respect” were found.en-US
dc.descriptionEl objetivo del artículo es presentar el proceso y algunos de los resultados de investigación sobre ética profesional de dos universidades mexicanas: la Universidad Nacional Autónoma de México, con el Proyecto de investigación sobre Ética Profesional y la Universidad Autónoma del Estado de Morelos, con el proyecto Ética Profesional en la Formación de Profesores. En las dos investigaciones se compartieron elementos significativos: los objetivos, el marco teórico, el considerar como sujetos de estudio a estudiantes del nivel de posgrado, un instrumento de recopilación de información y la metodología de análisis. Encontramos una fuerte presencia de las Competencias Cognitivas y Éticas, aunque uno de los rasgos de las Éticas “Prestar el mejor servicio a la sociedad” obtuvo un bajo porcentaje. Se localizaron importantes contradicciones en relación a los rasgos de “Formación continua”, “Ser trabajador” y “Respeto”.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/495
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6115
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/495/999
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/495/1012
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 17 No. 1 (2015)en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 17 Núm. 1 (2015)es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectProfessional ethicsen-US
dc.subjectgraduate studentsen-US
dc.subjectMexico.en-US
dc.subjectÉtica profesionales-ES
dc.subjectestudiantes de posgradoes-ES
dc.subjectMéxico.es-ES
dc.titleProfessional ethics in postgraduate students from two Mexican universitiesen-US
dc.titleÉtica profesional en estudiantes de posgrado en dos universidades mexicanas Professional ethics in postgraduate students from two Mexican universitieses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones