Publicación:
Organizational commitment and grade point average in MBA students: The moderating effect of allocentric and idiocentric tendencies

dc.creatorCernas Ortiz, Daniel Arturo
dc.creatorNava Rogel, Rosa María
dc.date2019-09-09
dc.date.accessioned2021-06-03T03:09:24Z
dc.date.available2021-06-03T03:09:24Z
dc.descriptionThe aim of this study was to examine the relationship between organizational commitment and grade point average (GPA) in MBA students. We also analyzed whether the students´ allocentric and idiocentric tendencies moderate this relationship. A survey was carried out in the university in mention (n= 80). The results indicate that organizational commitment and GPA have a negative relationship that amplifies at high levels of allocentric tendencies and diminishes when idiocentric tendencies are high. In general, organizational commitment is desirable for organizations but it could have negative effects on the grades of those persons who simultaneously study and work.en-US
dc.descriptionEl objetivo de este trabajo fue examinar la relación del compromiso organizacional con el promedio escolar en estudiantes de la Maestría en Administración de la Universidad Autónoma del Estado de México. También se analizó si las tendencias alocéntricas e idiocéntricas de los alumnos moderan esta relación. Se aplicó una encuesta en la universidad mencionada (n = 80). Los resultados indican que el compromiso organizacional y el promedio escolar tienen una relación negativa que se amplifica cuando las tendencias alocéntricas son altas y que se reduce cuando las altas son las tendencias idiocéntricas. En general, el compromiso organizacional es deseable para las organizaciones pero podría tener efectos perniciosos en las calificaciones de las personas que estudian y trabajan.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/xml
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/2122
dc.identifier10.24320/redie.2019.21.e26.2122
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6355
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/2122/1790
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/2122/1791
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/2122/1853
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 21 (2019); 1 - 10en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 21 (2019); 1 - 10es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectBusiness educationen-US
dc.subjectgrade point average (GPA)en-US
dc.subjectpersonality traitsen-US
dc.subjectPromedio de calificacioneses-ES
dc.subjecteducación y trabajoes-ES
dc.subjectposgradoes-ES
dc.subjectadministración de empresas.es-ES
dc.titleOrganizational commitment and grade point average in MBA students: The moderating effect of allocentric and idiocentric tendenciesen-US
dc.titleCompromiso organizacional y promedio escolar en estudiantes de maestría: el efecto moderador de las tendencias alocéntricas e idiocéntricases-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones