Publicación:
Professional Ethics Training and the Graduate Professors in the National Autonomous University of Mexico

dc.creatorHirsch Adler, Ana
dc.date2010-08-01
dc.date.accessioned2021-06-03T03:02:34Z
dc.date.available2021-06-03T03:02:34Z
dc.descriptionThe purpose of the article is to present the results obtained with a sample of 704 professors of the forty graduate programs in UNAM, with the open question: Do you consider that a subject about professional ethics should be included for all students?, with which contents? This question is part of an instrument applied in 2006 and 2007. The majority expressed that it should exist a special subject about professional ethics. All the answers were codified in four categories. We introduced two other sources of information: the answers to the same question asked in 2004 to 11 professors from different universities in Spain, and three training proposals given by the professors interviewed.en-US
dc.descriptionEl objetivo del artículo es presentar los resultados que se obtuvieron con una muestra de 704 profesores de los 40 posgrados de la Universidad Nacional Autónoma de México, con las preguntas abiertas ¿Considera usted que debería existir una materia de ética profesional para todo el alumnado?, ¿con qué contenidos? Estas preguntas forman parte de un instrumento más amplio, aplicado en 2006-2007. La mayoría contestó que sí debería existir una materia de ética profesional en todas las instituciones. Todas las respuestas se codificaron en cuatro categorías. También se incluyen otras dos fuentes: la respuesta a la misma pregunta realizada en 2004 a 11 profesores de diversas universidades españolas y el análisis de tres propuestas de formación que proporcionaron los entrevistados.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/255
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6066
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/255/1287
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/255/416
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 12 (2010)en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 12 (2010)es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectProfessional ethicsen-US
dc.subjectprofessorsen-US
dc.subjectgraduate programsen-US
dc.subjectUNAM.en-US
dc.subjectÉtica profesionales-ES
dc.subjectprofesoreses-ES
dc.subjectposgradoes-ES
dc.subjectUNAM.es-ES
dc.titleProfessional Ethics Training and the Graduate Professors in the National Autonomous University of Mexicoen-US
dc.titleLa formación en ética profesional y los profesores de posgrado de la Universidad Nacional Autónoma de Méxicoes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones