Publicación:
Teaching and Learning in Primary Education

dc.creatorMaquilón Sánchez, Javier J.
dc.creatorSánchez Martín, Micaela
dc.creatorCuesta Saez de Tejada, José David
dc.date2016-05-02
dc.date.accessioned2021-06-03T03:08:05Z
dc.date.available2021-06-03T03:08:05Z
dc.descriptionThis study analyzed teaching and learning approaches taken by students and teachers in the last cycle of primary education, the impact of certain variables and the relationship between the incentives and strategies of students, and the intentions and strategies of teachers. A non-experimental, quantitative survey research design was used, with the Approaches to Teaching Inventory (known as CEE in Spanish) and the Learning Approaches Questionnaire for Primary and Secondary Education (known as CEAPS in Spanish). The data was analyzed with the statistical package SPSS 20. The results show that students prefer to adopt a high-performance approach followed by a deep approach, and teachers mostly use an approach centered on conceptual change in students.en-US
dc.descriptionEn este estudio se realiza un análisis de los enfoques de enseñanza y aprendizaje que adoptan estudiantes y profesorado de último ciclo de Educación Primaria, la incidencia de ciertas variables y la relación que existe entre motivaciones y estrategias del alumnado, e intenciones y estrategias del profesorado. Se siguió un diseño de investigación cuantitativo no experimental tipo encuesta; en la recogida de datos se utilizó el Cuestionario de Enfoques de Enseñanza (CEE) y el Cuestionario de Enfoques de Aprendizaje en Educación Primaria y Secundaria (CEAPS). Los datos se analizaron con el paquete estadístico SPSS 20. Los resultados indican que los estudiantes adoptan preferentemente el enfoque de alto rendimiento seguido del enfoque profundo, y que los docentes emplean mayoritariamente el enfoque centrado en el cambio conceptual del estudiante.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6213
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955/1435
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955/1449
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 18 No. 2 (2016)en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 18 Núm. 2 (2016)es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectaprendizajees-ES
dc.subjectenfoques de aprendizajees-ES
dc.subjectenfoques de enseñanzaes-ES
dc.subjecteducación primariaes-ES
dc.titleTeaching and Learning in Primary Educationen-US
dc.titleEnseñar y aprender en las aulas de Educación Primariaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones