Publicación: Teaching and Learning in Primary Education
dc.creator | Maquilón Sánchez, Javier J. | |
dc.creator | Sánchez Martín, Micaela | |
dc.creator | Cuesta Saez de Tejada, José David | |
dc.date | 2016-05-02 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-03T03:08:05Z | |
dc.date.available | 2021-06-03T03:08:05Z | |
dc.description | This study analyzed teaching and learning approaches taken by students and teachers in the last cycle of primary education, the impact of certain variables and the relationship between the incentives and strategies of students, and the intentions and strategies of teachers. A non-experimental, quantitative survey research design was used, with the Approaches to Teaching Inventory (known as CEE in Spanish) and the Learning Approaches Questionnaire for Primary and Secondary Education (known as CEAPS in Spanish). The data was analyzed with the statistical package SPSS 20. The results show that students prefer to adopt a high-performance approach followed by a deep approach, and teachers mostly use an approach centered on conceptual change in students. | en-US |
dc.description | En este estudio se realiza un análisis de los enfoques de enseñanza y aprendizaje que adoptan estudiantes y profesorado de último ciclo de Educación Primaria, la incidencia de ciertas variables y la relación que existe entre motivaciones y estrategias del alumnado, e intenciones y estrategias del profesorado. Se siguió un diseño de investigación cuantitativo no experimental tipo encuesta; en la recogida de datos se utilizó el Cuestionario de Enfoques de Enseñanza (CEE) y el Cuestionario de Enfoques de Aprendizaje en Educación Primaria y Secundaria (CEAPS). Los datos se analizaron con el paquete estadístico SPSS 20. Los resultados indican que los estudiantes adoptan preferentemente el enfoque de alto rendimiento seguido del enfoque profundo, y que los docentes emplean mayoritariamente el enfoque centrado en el cambio conceptual del estudiante. | es-ES |
dc.format | text/html | |
dc.format | application/pdf | |
dc.identifier | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12930/6213 | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). | es-ES |
dc.relation | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955/1435 | |
dc.relation | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/955/1449 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa | es-ES |
dc.source | Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 18 No. 2 (2016) | en-US |
dc.source | Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 18 Núm. 2 (2016) | es-ES |
dc.source | 1607-4041 | |
dc.subject | aprendizaje | es-ES |
dc.subject | enfoques de aprendizaje | es-ES |
dc.subject | enfoques de enseñanza | es-ES |
dc.subject | educación primaria | es-ES |
dc.title | Teaching and Learning in Primary Education | en-US |
dc.title | Enseñar y aprender en las aulas de Educación Primaria | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dspace.entity.type | Publication |