Publicación:
Variables that Discriminate Students with or without Outstanding Intellectual Aptitudes

dc.creatorValdés Cuervo, Angel Alberto
dc.creatorVera Noriega, José Ángel
dc.creatorCarlos Martínez, Ernesto Alonso
dc.date2013-12-15
dc.date.accessioned2021-06-03T03:04:55Z
dc.date.available2021-06-03T03:04:55Z
dc.descriptionA comparative study, using a quantitative methodology, was conducted with the aim of determining the cognitive and psychosocial variables that differentiate a group of high school students with outstanding intellectual aptitudes from another with average aptitudes. 220 students participated; 64 were classified as outstanding. It was determined that the intellectual variables are the ones that discriminate both groups of students which implies that the outstanding students’ detection models should mainly consider the evaluation of intellectual aspects.en-US
dc.descriptionSe realizó un estudio comparativo, utilizando una metodología de corte cuantitativo, con el propósito de determinar las variables cognitivas y socioemocionales que diferencian a un grupo de estudiantes de bachillerato con aptitudes intelectuales sobresalientes de un grupo con aptitudes promedio. Participaron en el estudio 220 estudiantes, de los cuales 64 fueron clasificados como sobresalientes. Se encontró que las variables intelectuales son las que logran discriminar a ambos grupos de estudiantes. Esto implica que los modelos de detección de alumnos sobresalientes deben considerar, sobre todo, la medición de aspectos intelectuales.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/562
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6132
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/562/818
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/562/841
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 15 No. 3 (2013)en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 15 Núm. 3 (2013)es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectOutstanding studenten-US
dc.subjectMintellectual abilitiesen-US
dc.subjectMeasurement.en-US
dc.subjectEstudiante sobresalientees-ES
dc.subjectHabilidades intelectualeses-ES
dc.subjectMedición.es-ES
dc.titleVariables that Discriminate Students with or without Outstanding Intellectual Aptitudesen-US
dc.titleVariables que diferencian a estudiantes de bachillerato con y sin aptitudes intelectuales sobresalienteses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones