Publicación:
What do Pre-Service Teachers Think about the Ability and Confidence Needed to Teach Maths? Some Proposals for Initial Training

dc.creatorAlsina, Ángel
dc.creatorLópez Serentill, Paula
dc.date2019-06-24
dc.date.accessioned2021-06-03T03:08:56Z
dc.date.available2021-06-03T03:08:56Z
dc.descriptionThis study analyzes the beliefs of 141 pre-service teachers on the ability and confidence needed to teach mathematics. To identify these beliefs, two previously validated questionnaires were administered and data was analyzed using a quantitative methodology. The results show that over half of students believe that not everybody has the same mathematical ability, a significant percentage are less confident teaching mathematics than other subjects, and students who exhibited more positive beliefs studied a high school program with a concentration in science. The results provide information that can be used to design didactic strategies that promote pre-service teachers’ professional development during their initial training.en-US
dc.descriptionEn este estudio se analizan las creencias de 141 futuros maestros sobre la disposición y la seguridad para enseñar matemáticas. Para la identificación de estas creencias se han administrado dos cuestionarios previamente validados y se han analizado los datos a través de una metodología cuantitativa. Los resultados muestran que más de la mitad de los estudiantes creen que no todas las personas tienen la misma capacidad para las matemáticas; un porcentaje significativo se muestra más inseguro para enseñar matemáticas que otras disciplinas; y los estudiantes que presentan creencias más positivas proceden de un bachillerato científico. Estos resultados aportan información para diseñar estrategias didácticas durante la formación inicial que favorezcan el desarrollo profesional de los futuros maestros.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/xml
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1867
dc.identifier10.24320/redie.2019.21.e21.1867
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6322
dc.languagespa
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1867/1778
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1867/1779
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1867/1813
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 21 (2019); 1 - 11en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 21 (2019); 1 - 11es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectMathematics educationen-US
dc.subjectteacher trainingen-US
dc.subjectbasic trainingen-US
dc.subjectteaching skillsen-US
dc.subjectEnseñanza de las matemáticases-ES
dc.subjectformación del profesoradoes-ES
dc.subjectformación iniciales-ES
dc.subjecthabilidad pedagógica.es-ES
dc.titleWhat do Pre-Service Teachers Think about the Ability and Confidence Needed to Teach Maths? Some Proposals for Initial Trainingen-US
dc.title¿Qué piensan los futuros maestros sobre la disposición y la seguridad para enseñar matemáticas? Algunas propuestas para la formación iniciales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones