Publicación: Current Agenda in Teaching Research in the Natural Sciences in Latin America and the Caribbean
dc.creator | Iturralde, María Cristina | |
dc.creator | Bravo, Bettina Mariel | |
dc.creator | Flores, Ariadna | |
dc.date | 2017-08-09 | |
dc.date.accessioned | 2021-06-03T03:07:57Z | |
dc.date.available | 2021-06-03T03:07:57Z | |
dc.description | This work presents a literature review of research journals in science teaching in Latin America and the Caribbean with the aim of identifying, describing and characterizing the main lines of research. The documentary basis is made up of 15 scientific journals and 490 papers that report work in educational research. From the abstracts of the papers it was possible to identify the problems addressed, which were grouped into five dimensions: learning science, teaching science, the science curriculum, science teachers and students of science teaching. The results show that teaching and learning science is the main problem addressed by most studies conducted in Latin America and the Caribbean. | en-US |
dc.description | En este trabajo se presenta una revisión bibliográfica de revistas de investigación en Didáctica de las Ciencias en América Latina y el Caribe con el objetivo de identificar, describir y caracterizar las principales líneas de investigación. La base documental está conformada por 15 revistas científicas y 490 artículos que reportan trabajos de investigación educativa. De los resúmenes de los artículos se identifican las problemáticas abordadas que se agruparon en cinco dimensiones: aprendizaje de las Ciencias, enseñanza de las Ciencias, currículum de Ciencias, profesorado de Ciencias y estudiantes de profesorado de Ciencias. Los resultados revelan que la mayoría de las investigaciones que se están realizando en Latinoamérica y el Caribe tienen como problemática central la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias. | es-ES |
dc.format | text/html | |
dc.format | application/pdf | |
dc.format | application/xml | |
dc.identifier | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/905 | |
dc.identifier | 10.24320/redie.2017.19.3.905 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12930/6202 | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE). | es-ES |
dc.relation | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/905/1549 | |
dc.relation | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/905/1562 | |
dc.relation | https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/905/1934 | |
dc.rights | Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa | es-ES |
dc.source | Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 No. 3 (2017); 49 - 59 | en-US |
dc.source | Revista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 Núm. 3 (2017); 49 - 59 | es-ES |
dc.source | 1607-4041 | |
dc.subject | Educational research | en-US |
dc.subject | science education | en-US |
dc.subject | Natural Sciences | en-US |
dc.subject | Investigación educativa | es-ES |
dc.subject | Enseñanza de las ciencias | es-ES |
dc.subject | Ciencias Naturales | es-ES |
dc.title | Current Agenda in Teaching Research in the Natural Sciences in Latin America and the Caribbean | en-US |
dc.title | Agenda actual en investigación en didáctica de las Ciencias Naturales en América Latina y el Caribe | es-ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dspace.entity.type | Publication |