Publicación:
From people’s experience

dc.creatorJaramillo-Vázquez, Alejandra
dc.date2019-12-05
dc.date.accessioned2021-06-03T03:54:19Z
dc.date.available2021-06-03T03:54:19Z
dc.descriptionThis paper presents the findings of an ethnographic research in the arts organisation, Faro de Oriente. The aim is to understand the distinctions between public cultural policy and ordinary practice in the organisation. Ethnographic research was conducted for 11 months (2011-2012), including participant observation, semi-structured interviews and archival research. This paper argues that while policy makers have configured arts education in an instrumental way, ethnographic research shows disjunctions and negotiations. Participants’ motives for undertaking arts practices and their social relations, challenges the expectations and desirable outcomes of arts education. These motives and social relations emerge in a context of inequalities in Mexico City. This paper contributes to understanding the relationships that emerge outside institutional contexts and the reasons for this. It adds knowledge to understanding how public cultural policy plays out on the ground by examining people’s sociocultural context and their ordinary relations in an arts organisation.en-US
dc.descriptionEste artículo presenta los resultados de una investigación etnográfica en la organización de arte Faro de Oriente. El objetivo es entender las distinciones entre política pública cultural y las prácticas ordinarias de la gente. Se realizó investigación etnográfica por 11 meses (2011-2012), incluyendo observación participante, entrevistas semiestructuradas e investigación de archivo. Este artículo argumenta que mientras se ha configurado la educación artística de forma instrumental, la investigación etnográfica muestra disyuntivas y negociaciones. Los motivos de los participantes para realizar prácticas artísticas y sus relaciones retan las expectativas institucionales de educación artística. Estos motivos emergen en un contexto de desigualdad en la Ciudad de México. Este artículo contribuye a entender las relaciones que emergen fuera de contextos institucionales y las razones de esto. Agrega conocimiento sobre cómo una política pública cultural se desarrolla en la práctica, priorizando el contexto sociocultural de la gente y sus relaciones en la organización de arte.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.formatapplication/xml
dc.identifierhttp://culturales.uabc.mx/index.php/Culturales/article/view/690
dc.identifier10.22234/recu.20190701.e425
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/7281
dc.languageeng
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Autónoma de Baja Californiaes-ES
dc.relationhttp://culturales.uabc.mx/index.php/Culturales/article/view/690/529
dc.relationhttp://culturales.uabc.mx/index.php/Culturales/article/view/690/535
dc.relationhttp://culturales.uabc.mx/index.php/Culturales/article/view/690/552
dc.rightsDerechos de autor 2019 Alejandra Jaramillo-Vázquezes-ES
dc.sourceCulturales; Vol. 7 (2019): Continuous Publication Model; 1-37en-US
dc.sourceCulturales; Vol. 7 (2019): Publicación Continua; 1-37es-ES
dc.source2448-539X
dc.source1870-1191
dc.subjectcultural policyen-US
dc.subjectparticipationen-US
dc.subjectethnographyen-US
dc.subjectarts educationen-US
dc.subjectpolítica culturales-ES
dc.subjectparticipaciónes-ES
dc.subjectetnografíaes-ES
dc.subjecteducación artísticaes-ES
dc.titleFrom people’s experienceen-US
dc.titleDesde la experiencia de la gentees-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES
dspace.entity.typePublication
Archivos