Publicación:
University Experience and the Academic Profession

dc.creatorGalaz Fontes, Jesús Francisco
dc.date1999-11-01
dc.date.accessioned2021-06-03T03:01:43Z
dc.date.available2021-06-03T03:01:43Z
dc.descriptionThe identification, recruitment and nurturing of future scholars is of vital importance for the renewal of the academic profession. This paper discusses the influence of the college experience on students’ decisions to pursue an academic career. Taking into consideration the nature of academic work, it describes the personal qualities most suitable for such a work, as well as the impact the university experience has on them. After discussing the decision of becoming an academic as a vocational choice, the paper ends with some policy recommendations for institutions interested in identifying and supporting students with the potential for going successfully into the academic profession.en-US
dc.descriptionLa identificación, reclutamiento y fomento al desarrollo de futuros académicos es de vital importancia para la renovación de la profesión académica. Este trabajo discute la influencia de la experiencia universitaria en la decisión de los estudiantes de perseguir una carrera académica. Considerando la naturaleza del trabajo académico, se describen algunas de las características personales más apropiadas para dicho trabajo; así como la manera en como la experiencia universitaria tiene un impacto sobre ellas. Luego de concebir la decisión de convertirse en académico como una elección vocacional, el trabajo concluye con la recomendación de algunas políticas que pudieran ser útiles para las instituciones interesadas en identificar y apoyar a aquellos estudiantes con el potencial de incorporarse exitosamente a la profesión académica.AbstractThe identification, recruitment and nurturing of future scholars is of vital importance for the renewal of the academic profession. This paper discusses the influence of the college experience on students’ decisions to pursue an academic career. Taking into consideration the nature of academic work, it describes the personal qualities most suitable for such a work, as well as the impact the university experience has on them. After discussing the decision of becoming an academic as a vocational choice, the paper ends with some policy recommendations for institutions interested in identifying and supporting students with the potential for going successfully into the academic profession.Keywords: Faculty, academic profession, vocational choice, student development, college experience.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/4
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6043
dc.languageeng
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/4/1130
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/4/8
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 1 No. 1 (1999)en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 1 Núm. 1 (1999)es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectFacultyen-US
dc.subjectacademic professionen-US
dc.subjectvocational choiceen-US
dc.subjectstudent developmenten-US
dc.subjectcollege experienceen-US
dc.subjectAcadémicoses-ES
dc.subjecteducación superiores-ES
dc.subjectdecisiones vocacionaleses-ES
dc.subjectdesarrollo estudianteses-ES
dc.subjectexperiencia universitariaes-ES
dc.subjectprofesión académica.es-ES
dc.titleUniversity Experience and the Academic Professionen-US
dc.titleLa experiencia universitaria y la profesión académicaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones