Publicación:
Attitude towards School Science in Primary Education in Spain

dc.creatorFernández Cézar, Raquel
dc.creatorSolano Pinto, Natalia
dc.date2017-10-25
dc.date.accessioned2021-06-03T03:08:31Z
dc.date.available2021-06-03T03:08:31Z
dc.descriptionThis report shows Spanish elementary school students’ attitude towards school science. The analysis is performed through a questionnaire with a sample consisting of 183 10 to 12-year-old students. The association of this attitude with factors like sex, age, school environment and teachers’ use of experiments has been researched. The results show a positive attitude towards school science, and null association with sex or age. Besides that, there is an association between school environment and attitude: the students with the most positive attitude values belong to rural schools. A sex bias is observed in the group of students with the most positive attitude, with girls making up the majority. The small size of this reduced sample limits the impact of this conclusion. A difference in the perception of experiments is observed between teachers and students. Attitude towards school science is not associated with students’ perception of experiments in science classes.en-US
dc.descriptionEste trabajo muestra la actitud hacia las clases de Ciencias Naturales en Primaria. Los resultados se obtuvieron mediante un cuestionario realizado a 183 estudiantes de entre 10 y 12 años. Se ha investigado la asociación de la actitud con relación al sexo, edad, entorno escolar y empleo de experimentos en las clases. Los resultados muestran una actitud positiva; no existe asociación con el sexo o la edad, y sí con el entorno escolar, siendo más positiva en el entorno rural. Entre el subgrupo de estudiantes con actitud más positiva son más numerosas las chicas, no siendo concluyente este resultado por el tamaño muestral. Asimismo, entre los estudiantes y los maestros de primaria existe una percepción diferente sobre “qué es un experimento”, y no se observa que la actitud de los estudiantes se relacione con su percepción sobre la presencia de dichos experimentos en las clases de ciencias.es-ES
dc.formattext/html
dc.formatapplication/pdf
dc.formatapplication/xml
dc.identifierhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1393
dc.identifier10.24320/redie.2017.19.4.1393
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12930/6268
dc.languageeng
dc.publisherREDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).es-ES
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1393/1582
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1393/1587
dc.relationhttps://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1393/1951
dc.rightsDerechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativaes-ES
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 No. 4 (2017); 112 - 123en-US
dc.sourceRevista Electrónica de Investigación Educativa; Vol. 19 Núm. 4 (2017); 112 - 123es-ES
dc.source1607-4041
dc.subjectElementary Educationen-US
dc.subjectSciencesen-US
dc.subjectExperimentsen-US
dc.subjectStudent attitude.en-US
dc.titleAttitude towards School Science in Primary Education in Spainen-US
dc.titleActitud hacia las clases de Ciencias Naturales en la educación primaria en Españaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
Archivos
Colecciones