Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12930/6059
Title: An interpretive Proposal for Evaluating Teaching in Higher Education
Una propuesta interpretativa para la evaluación de la enseñanza en educación superior
Keywords: Teacher evaluation;case studies;higher education.;Evaluación del docente;estudio de caso;enseñanza superior.
Publisher: REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).
Project: https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/204/1278 
https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/204/344 
Description: 
This article examines the limitations of the traditional positivist paradigm in the assessment of teaching quality in higher education and proposes the use of an Interpretivist perspective as an evaluative alternative. A case study of a novice college instructor is used for illustrating the limitations of the traditional paradigm and identifying critical issues that take place when the evaluation bases only on student ratings as the only source for determining teaching quality.

Este artículo examina las limitaciones del paradigma positivista tradicional utilizado en la evaluación de la enseñanza en educación superior y propone el uso de una perspectiva interpretivista como alternativa para evaluarla. Se utiliza el estudio de caso de un profesor no experimentado, para ilustrar las debilidades del paradigma tradicional e identificar cuestiones críticas que surgen cuando la evaluación se basa en opiniones de los estudiantes, como única fuente para determinar la calidad de la enseñanza.
URI:  https://hdl.handle.net/20.500.12930/6059
Other Identifiers: https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/204
Rights: Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa
Appears in Collections:Revista REDIE

Show full item record

Page view(s)

8
checked on Jul 3, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.