Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12930/6232
Title: Professional Knowledge of a Pre-School Teacher
El saber profesional de una maestra de Infantil
Keywords: Saber;experiencia;práctica educativa;formación docente.
Publisher: REDIE es una publicación del Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (IIDE).
Project: https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1103/1544 
https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1103/1545 
https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1103/1929 
Description: 
This paper sets out the professional knowledge and practice of María, a pre-school teacher with three years of experience in a public school in Catalonia and 13 girls and 11 boys in her care. The data collected enables further understanding of her teaching experiences and the educational process she uses, which contribute to the creation and development of an educational relationship marked by a focus on individual needs and the unique characteristics of each child, and describes the support and care provided throughout classroom experiences.

El artículo expone los saberes y práctica profesional de María, maestra de Educación Infantil de una escuela pública de Cataluña, a cargo de 24 estudiantes (13 niñas y 11 niños). La recolección de datos posibilita profundizar en sus experiencias pedagógicas y en el proceso educativo que pone en marcha, y que contribuyen en la creación y desarrollo de una relación educativa caracterizada por la atención a las necesidades individuales y a la singularidad de sus alumnos, desde un acompañamiento, acogimiento y cuidado de lo que se vive en el aula.
URI:  https://hdl.handle.net/20.500.12930/6232
Other Identifiers: https://redie.uabc.mx/index.php/redie/article/view/1103
10.24320/redie.2017.19.2.1103
Rights: Derechos de autor 2019 Revista Electrónica de Investigación Educativa
Appears in Collections:Revista REDIE

Show full item record

Page view(s)

4
checked on Aug 8, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.